Organisatie: geschiedenis van de vzw

F.C. Rooigem is een clubje ontstaan uit jeugdtrainers en een ervaren voorzitter. Het doel van dit project is om spelers uit de buurt van Rooigem en de Brugse Poort te laten voetballen. Ons clubje reikt wel verder dan enkel deze 2 buurten en iedereen is dan ook welkom om te komen voetballen. Het is voor ons belangrijk dat een positieve en veilige sfeer wordt gecreëerd in de buurt van onze velden. Voor meer info over onze geschiedenis kan je hieronder terugvinden.

14 maart 2019: Algemene vergadering

Oprichting F.C. Rooigem vzw

Onder leiding van voorzitter Tom Hemelaer wordt F.C. Rooigem opgericht. Naast Tom zijn nog 6 bestuursleden aanwezig bij de startvergadering. Op dit moment heeft F.C. Rooigem nog geen veld. Een paar maanden later schrijft FCR zich in bij de voetbalbond.

Inname voetbalveld

Vanaf deze dag is het veld en het complex van de Papiermolenstraat 1 te Gent in gebruik door F.C. Rooigem. Onze vzw heeft 2 maanden de tijd om zich voor te bereiden voor de competitiestart. En dus ook 2 maanden de tijd om alle spelers in te schrijven voor de voetbalbond.

Vanaf deze dag werden we lid van Elk Talent Telt. Voor meer informatie klik op de link

Na lang wachten is het eindelijk zover, de eerste competitiematchen. Volgende ploegen nemen in het seizoen 2016-2017 deel aan competeties:

U7, U9, U11, U13, U15

In 2 maanden tijd heeft F.C. Rooigem 80 nieuwe spelers ingeschreven.

Het nieuwe jaar starten we met een extra U13 ploeg, hierbij komt ons totaal op 6 jeugdploegen!

Onze eerste algemene vergadering van ons clubje, een jaar na onze opstartvergadering. Ons bestuur wordt 1 man sterker. Een ouder engageert zich om mee in het bestuur te stappen. Tom Hemelaer blijft voorzitter.

Op deze dag vond onze eerste initiate plaats voor het CP voetbal. Voor meer info over de CP+ ploeg klik op onderstaande link:

CP+ ploeg

F.C. Rooigem blijft groeien, nu voor het eerst ook een volwassen ploeg. Onze beloftenploeg is sterk gelinkt aan onze jeugd. Een groot deel van de spelers is jeugdtrainer, een ander deel is familie van onze jeugdspelers en het laatste deel is via via bij ons terecht gekomen. Daarnaast komt nog een extra jeugdploeg. (1 beloftenploeg en 7 jeugdploegen in het totaal) Voor meer info over onze jeugdploegen of beloften ploegen:

Beloften

Na de winterstop schrijven we een extra ploegje U13 in, dit maakt dat ons totaal op 9 jeugdploegen komt.

De 2e algemene vergadering in ons clubbestaan. Hierbij word de meeste bestuursleden herverkozen door de leden van de club. Na 2 jaar draagt Tom Hemelaer zijn voorzitterschap over aan Joachim Schol.  Tom blijft wel in het bestuur actief samen met 7 andere leden.

Vanaf het seizoen 2018-2019 zal F.C. Rooigem voorzien zijn van een kunstgrasveld. We zijn hier heel tevreden over omdat dit zorgt voor een grote capaciteit van spelers en zo moeten we minder trainingen en matchen afgelassen.

Sinds dit seizoen hebben we ook een 2e beloftenploeg. Onze jeugd blijft niet altijd jeugdig en we geven graag onze doorgroeiende jeugdspelers speelmogelijkheden!

De 3e algemene vergadering in ons clubbestaan.Alle bestuursleden en de voorzitter worden herverkozen door de leden van de club.

Vroeger dan verwacht zal F.C. Rooigem een 1ste ploeg hebben of eerder F.C. Rooigem Rangers. De F.C. Merelbeke Rangers en F.C Rooigem willen samen werken en zo onstaat F.C. Rooigem Rangers.  Het team uit Merelbeke bestond uit een 1e ploeg en wat vrijwilligers die hier in ons clubje de organisatie van 1e ploeg en beloften op zich zullen nemen. De waarden en normen van F.C. Rooigem worden wel behouden. Zo kunnen onze jeudige Rooigemnaars kansen geven om door te groeien naar een eerste elftal!