100% Fair-Play

Respect t.o.v tegenstander en scheidsrechter is een van onze bouwstenen.

+ 100% voetbal

Iedereen komt naar een voetbalclub voor jawel… voetbal! Let’s show you the way.

= 200% Fun

Het leerproces en plezier van alle spelertjes is namelijk belangrijker voor ons dan het winnen van een wedstrijd!

Rooigem en de Brugse Poort

Ons complex ligt aan de Papiermolenstraat waar we zo veel mogelijk spelers uit de buurt willen bereiken. We zijn en staan er iedere week opnieuw voor de wijk en zijn bewoners.

Respect is glory!

Een 2e  doel van de werking is de sportieve ontwikkeling van kinderen en volwassenen op een aangename manier te ondersteunen, dit binnen een multiculturele omgeving. Respectvol zijn op de club en daarbuiten is voor ons heel belangrijk.

Onze trainers

Alles wordt uitgestraald en overgebracht door onze gemotiveerde trainers. Om de kennis van trainers voortdurend te blijven ontwikkelen sturen wij hen naar opleidingen( Elk Talent Telt), want niet enkel de spelers leren bij!

Meisjes én jongens

Moest je twijfelen, meisjes zijn bij ons even welkom als jongens!

CP Voetbal?

Voor de kinderen met CP hebben we momenteel ook een ploegje in onze rangen!

Leer meer dan alleen voetbal

Momenteel is ons eerste doel bijna geslaagd, namelijk voor elke leeftijdscategorie een ploegje oprichten. We zijn namelijk op 1 ploegje verwijderd van ons doel. Naast onze jeugdploegen hebben we ondertussen 2  beloften ploegen opgericht. De eerste ploeg bestaat grotendeels bestaande uit trainers en familieleden van de jeugdspelers, de tweede ploeg voornamelijk uit jeugdspelers die doorgroeien. Op termijn zal er misschien ook een eerste elftal uit ons clubje voort vloeien maar onze jeugdwerking zal altijd primeren!

Sociale visie (hoe zien wij voetbal)?

Football Club Rooigem wil niet zomaar een voetbalploeg zijn. Onze slogan “Leer meer dan alleen voetbal” geeft ons idee weer over het sociale aspect van sport, (bereiken=missie) namelijk alle clubleden sterker en beter maken op  diverse vlakken. Niet enkel voetbal is bij ons belangrijk. Wat kan je dan nog leren op een voetbalclub? Wel heel veel: samenwerken in ploeg, leren omgaan met winst en verlies, communicatie,… Dit zijn puntjes die voor ons minstens even belangrijk zijn als het voetbal aspect!

Sportieve visie (Hoe willen we voetballen)?

Het voetbalaspect  willen we niet verwaarlozen want elke speler/ speelster is namelijk gekomen om te voetballen. Wij laten dan ook iedereen toe en we proberen elke speler/speelster zo goed mogelijk te begeleiden. Weet wel dat bij F.C. Rooigem leerproces van alle leden belangrijker is dan het winnen van een  wedstrijd! Bij dit leerproces zijn respect en fair play de  belangrijkste sleutelwoorden voor ons. Elke ploeg wordt voorzien van gemotiveerde en heel bekwame trainers die onze visie volgen.